چهار-فعال-دموکراسی- در-میانمار-اعدام-شدند

رویترز گزارش داده که مقام‌های نظامی میانمار چهار فعال دموکراسی متهم به کمک به انجام «اقدامات تروریستی» را اعدام کرده‌اند که اولین اعدام این کشور در دهه‌های گذشته در جنوب‌شرق آسیا است.

به گزارش افغان نیوز؛ این رسانه امروز (دوشنبه، ۳ اسد) به نقل از مقام‌های نظامی میانمار اعلام کرد این چهار مرد که در ماه جنوری در یک محاکمه‌ی پشت درهای بسته به اعدام محکوم شدند، متهم به کمک به شبه‌نظامیان برای مبارزه با ارتشی شدند که سال گذشته طی یک کودتا قدرت را بدست گرفت و سرکوب خونینی را علیه مخالفان خود به راه انداخت.

طبق این گزارش «دولت وحدت ملی میانمار»، یک دولت در سایه که حکومت نظامی حاکم آن را غیرقانونی می‌داند، اعدام‌های گزارش‌شده را محکوم کرد.

رویترز می‌گوید که کیاو زاو، سخن‌گوی دفتر رییس‌جمهور وحدت ملی در پیامی به این رسانه گفت:« بسیار متأسفم... ظلم حکومت نظامی را با شدیدترین لحن محکوم می‌کنم. جامعه جهانی باید ظلم آن‌ها را بدون مجازات نگذارد».

رویترز نوشت که در میان اعدام‌شدگان، کیاو مین یو، چهره‌ی دموکراتیک معروف به جیمی و فیو زیا تاو، نماینده پارلمان سابق و هنرمند هیپ‌هاپ بودند.

اعتراض کیاو مین یو ۵۳ ساله و فیو زیا تاو، متحد ۴۱ ساله‌ی آنگ سان سوچی، رهبر برکنارشده‌ی میانمار در ماه جون رد شده بود.

رسانه‌های دولتی میانمار بدون اشاره به جزئیات گفته‌اند که این چهار نفر براساس قانون مبارزه با تروریسم و قانون جزا متهم شده بودند و مجازات آن‌ها طبق رویه زندان اجرا شد.

چهار فعال دموکراسی  در میانمار اعدام شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد